Raport Deloitte: Platformy handlu elektronicznego B2B

Raport B2B e-commerce – Handel B2B online, budowanie relacji z partnerami biznesowymi w sieci i zalety korzystania z platform handlu elektronicznego z perspektywy polskich firm Badając ponad 100 liderów polskich przedsiębiorstw Deloitte skupił się na związku między wykorzystaniem narzędzi handlu elektronicznego B2B a funkcjonowaniem firmy oraz na oczekiwaniach dotyczących tych narzędzi oraz przebiegu ich wdrożenia. Raport odpowiada m.in. na pytania: 👉 Jak szybko rozwija się cyfrowy system sprzedaży i dlaczego posiadanie platformy handlu elektronicznego B2B stało się koniecznością? 👉 Jakie cechy odróżniają liderów rynku B2B e-commerce od firm, które jeszcze nie wdrożyły tego rozwiązania? 👉 Jaka jest oczekiwana opłacalność takiej inwestycji, co jest przyczyną niepowodzeń podczas wdrożeń platform B2B e-commerce i jak się przed nimi zabezpieczyć? Najnowszy raport Deloitte Digital może służyć za poradnik ułatwiający poprawę wzrostu wydajności i efektywności w wielu firmach działających w obszarze B2B. Wszystko wskazuje na to, że platformy handlu elektronicznego B2B przyczyniają się do wzrostu wydajności i efektywności w wielu przedsiębiorstwach działających w obszarze B2B. Mimo wielu zalet, wykorzystanie platformy handlu elektronicznego B2B wiąże się z pewnymi wyzwaniami występującymi na etapie planowania i wdrażania. Przede wszystkim należy świadomie projektować wskaźnik ROI, należycie uwzględniać czynnik ludzki i przygotować się na problemy występujące w toku wdrożenia. Każdy nowy proces wymaga bowiem odpowiedniego przygotowania i czasu potrzebnego na realizację. Warto zdobyć się na cierpliwość i wypracować podejście systemowe. Tego rodzaju rozwiązania znacząco zwiększają możliwości całego procesu sprzedaży, a także obsługi promocji i cross-sellingu. Przynoszą korzyści zarówno działom handlowym, jak i konsumentom. Ponadto przynoszą realne zyski – zarówno finansowe, jak i w formie oszczędności czasu, co znajduje odbicie w wartościach procentowych, zwłaszcza jeśli porównamy firmy korzystające z platform z firmami, które na wprowadzenie takich rozwiązań się nie zdecydowały. Zachęcamy do zapoznania się z pełnym raportem, w którym znajduje się szeroka paleta analiz, wniosków i rekomendacji ekspertów Deloitte.

Więcej informacji pod linkiem.
Źródło: Deloitte Polska (Deloitte Touche Tohmatsu Limited)