Ministerstwo Edukacji i Nauki prowadzi kampanię informacyjno-promocyjną dotyczącą edukacji – kształcenia zawodowego, ogólnego oraz uczenia się przez całe życie – współfinansowaną ze środków EFS.
Umowa na przygotowanie i przeprowadzenie kampanii została podpisana 25 lutego br. Wykonawcą umowy jest Konsorcjum Agencja Reklamowa DSK Sp. z o.o. (Lider) oraz Euvic Effect Sp. z o.o. (Członek Konsorcjum), z siedzibą w Warszawie.
Nazwa kampanii: Ogólnopolska kampania informacyjno-promocyjna dotycząca kształcenia zawodowego, ogólnego oraz uczenia się przez całe życie w następujących obszarach tematycznych:
1. Edukacja włączająca
2. Zintegrowany System Kwalifikacji
3. Zintegrowana Platforma Edukacyjna
Motyw przewodni i hasło parasolowe kampanii to Edukacja w zasięgu ręki
23 maja 2022 r. rozpoczęły się właściwe działania w mediach, które będą realizowane przez najbliższe pół roku (do 22 listopada br.) w radiu, prasie, internecie, mediach społecznościowych, planowane są także wydarzenia zewnętrzne oraz współpraca z influencerami.
Dotychczasowe działania w mediach objęły:
- uruchomienie strony internetowej https://edukacjawzasiegureki.pl/, na której można znaleźć interesujące artykuły na temat każdego z promowanych obszarów,
- prowadzenie na FB profilu „Edukacja w zasięgu ręki”, na którym, codziennie ukazuje się post promujący jeden z obszarów tematycznych kampanii,
- emisję 2 spotów radiowych dot. edukacji włączającej oraz 1 spotu dot. Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej – spoty można też odsłuchać na stronie internetowej kampanii pod linkiem: https://edukacjawzasiegureki.pl/dla-mediow/,
- 27 maja br. odbyła się debata pt. „Edukacja włączająca: nowa jakość w rozwoju polskiego systemu edukacji. Wdrażanie – bariery – efekt”. Debata jest dostępna na Facebooku oraz na You Tube, natomiast relacja z debaty ukazała się 3 czerwca w wydaniu papierowym Rzeczpospolitej – jako Partnera debaty oraz na stronie https://www.rp.pl/,
- 31 maja został także opublikowany w Rzeczpospolitej dodatek tematyczny w całości poświęcony zagadnieniom edukacji włączającej: „Edukacja włączająca – Nauka, Rozwój, Przyszłość”,
- Opublikowano trzy artykuły: 2 dot. edukacji włączającej (Fakt, SuperExpress), 1 artykuł dot. Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (Gazeta Polska Codziennie). Poniżej linki:
https://www.fakt.pl/edukacja-wlaczajaca-edukacja-wysokiej-jakosci-dla-wszystkich/3txn4pc
https://www.se.pl/wiadomosci/polska/czym-jest-edukacja-wlaczajaca-i-jakie-sa-korzysci-z-jej-stosowania-aa-5e5x-UGBV-V4UB.html
https://gpcodziennie.pl/zintegrowana-platforma-edukacyjna-jako-uzyteczne-narzedzie-w-nowoczesnej-szkole.html
- w ramach kampanii Ministerstwo podjęło współpracę z influencerami: Do Roboty, Mądrzy Rodzice, Tomasz Rożek /Nauka to lubię, Prosta Ekonomia oraz Okiem Chemika.
Źródło: Ministerstwo Edukacji i Nauki, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej