Jak budować relacje z mediami ?

„Dobre praktyki współpracy z mediami” to nazwa kolejnego wydarzenia organizowanego przez Związek Pracodawców Polska Miedź.

Jak budować relacje z mediami, na czym polega i jakie cechy ma dobra komunikacja, jak być wiarygodnym i jak wprowadzać dobre praktyki współpracy z dziennikarzami, jakich narzędzi i języka używać w dobie cyfryzacji i nowoczesnych technologii oraz co oznacza przyjazne środowisko współpracy? Tego wszystkiego dowiedzą się przedstawiciele zaproszonych firm, samorządów i instytucji w trakcie szkolenia, które odbędzie się 9 lutego 2023 r. w zrewitalizowanej Stodole Kultury w Jerzmanowej, w godzinach 9.00-15.00, ul. Obiszowska 4A, 67-222 Jerzmanowa.

Wśród zaproszonych gości będą przedstawiciele najważniejszych mediów regionalnych, a gościem specjalnym będzie Michał Nowakowski, Rzecznik Prasowy Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu. Szkolenie i dyskusję poprowadzi praktyk, Patrycja Jenczmionka-Błędowska, dziennikarz i wydawca w katolickim Radiu Rodzina i korespondentka Radia Plus Legnica.  Dziennikarka przez wiele lat współpracowała z Radiem Watykańskim, Katolicką Agencją Informacyjną oraz Ogólnopolską Siecią Rozgłośni Katolickich. Autorka publikacji na łamach tygodnika „Niedziela”, audycji z politykami, ludźmi kultury, Kościoła, sztuki i nauki, przedstawicielami organizacji patriotycznych i prodemokratycznych, a także korespondentka m.in. z misji w Kamerunie, Rumunii, Ukrainy, Włoch, Belgii, Kazachstanu, Gruzji, Szwajcarii, Chin, Bośni i Hercegowiny, Panamy czy Wietnamu. Jako wydawca zarządza i monitoruje pracę dziennikarzy w newsroomie, jest odpowiedzialna za kontakt z otoczeniem biznesowym, współpracuje z organizacjami pozarządowymi.  Prowadzi warsztaty i szkolenia z komunikacji medialnej. Laureatka wielu prestiżowych nagród i konkursów m.in. Lodołamacze „dziennikarz bez barier” 2021 r, I miejsce w 2019 r. za reportaż „Bohater spod Axel” w kategorii radio na Międzynarodowym konkursie Niepokalana.

W dzisiejszym świecie wiele cennych inicjatyw ginie w gąszczu nadmiaru informacji, a o niektórych z nich nigdy nie usłyszymy. Umiejętność komunikowania istotnych celów naszych organizacji wymaga stosowania odpowiednich narzędzi i stałego doskonalenia kompetencji w tym zakresie. Wychodząc naprzeciw temu wyzwaniu, zaprosiliśmy na nasze szkolenie doświadczonych dziennikarzy, którzy wspólnie z przedstawicielami podmiotów członkowskich rozmawiać będą o tym, jak w sposób etyczny budować wzajemne relacje – powiedział Piotr Karwan, wiceprezes Zarządu Związku Pracodawców Polska Miedź, pomysłodawca projektu.     

Z uwagi na ogromne zainteresowanie zgłaszane przez osoby odpowiedzialne za komunikację w swoich organizacjach, planujemy kolejne warsztaty i szkolenia w przyszłości, dodaje wiceprezes Karwan.

W załączeniu znajduje się szczegółowy program spotkania.