04
październik
19 października 2022 r. uchwalone zostało Rozporządzenie 2022/2065 w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych Digital Services Act (DSA), które nakłada liczne nowe obowiązki na dostawców usług pośrednich, do których zalicza się usługi platform internetowych (w tym sklepy internetowe) oraz usługi hostingowe. Rozporządzenie zacznie obowiązywać w pełni od 17 lutego 2024 r., natomiast niektóre przepisy weszły w życie już 16 listopada 2022 r. Nowe obowiązki wynikające z DSA, dla dostawców internetowych platform handlowych, obejmują szereg ważnych zmian.
Digital Services Act (DSA) – główne założenia i cel rozporządzenia
Nowe obowiązki wynikające z DSA, dla dostawców internetowych platform handlowych, obejmują m.in.:
Dalsze obowiązki, obejmujące w szczególności zarządzanie ryzykiem i sytuacjami kryzysowymi oraz przeprowadzania audytów, nałożono na bardzo duże wyszukiwarki i platformy internetowe (np. niektóre platformy mediów społecznościowych).
Celem regulacji jest przede wszystkim ochrona praw obywateli oraz zapobieganie dezinformacji.
Źródło: KPMG Sp. z o.o (KPMG Law)
Najnowsze wpisy