Po co mi Interim Manager? Czy to się opłaca?

Związek Pracodawców Polska Miedź i Stowarzyszenie Interim Managers (SIM) zapraszają na cykl spotkań online, poświęconych narzędziom wspierającym właścicieli w rozwoju firm oraz przygotowaniu ich do działania w dzisiejszych zmiennych czasach.

Pierwsze spotkanie już 20 maja 2021 o godz. 10.00.-11.30. Po co mi Interim Manager? Czy to się opłaca?

Aby wziąć udział w spotkaniu, zarejestruj się TUTAJ

Rzeczywistość biznesowa od wielu miesięcy jest dynamiczna. Organizacje nieustająco borykają się z poważnymi wyzwaniami biznesowymi, nawet kryzysami.  Skuteczne działanie wymaga od zarządzających nie tylko szybkich decyzji, ale również posługiwania się szerokim wachlarzem wiedzy, kompetencji merytorycznych i społecznych.  Jednym ze sprawdzonych  „narzędzi” w tym zakresie, dostępnych na rynku, są usługi interim management.  

 Czym jest ta obco brzmiąca usługa?

W największym skrócie, to zarządzanie czasowe organizacją lub jej określoną częścią, prowadzone przez konkretną osobę  – Interim Managera. Zarządzanie to przybiera formę pracy projektowej z jasno określonym celem, czasem trwania projektu i gwarancją osiągnięcia założonego efektu biznesowego.  Co istotne, nie zmienia się tzw. ośrodek władzy w firmie – cały czas zostaje ona po stronie Właściciela lub Zarządu.

Brzmi ciekawie?

Dodajmy jeszcze, że Interim Manager jest przygotowany merytorycznie i mentalnie do pracy w formule tymczasowej. Realizuje umówiony projekt zgodnie z metodyką oraz zasadami etycznymi interim management. Wykonując swoje zadanie – poza realizacją twardych celów biznesowych, kładzie nacisk na przygotowanie zespołu pracowników do funkcjonowania w nowych realiach.

Kim więc jest Interim Manager?

Doświadczonym praktykiem w zarządzaniu na różnych poziomach organizacyjnych i operacyjnych. Patrzy na firmę z „lotu ptaka”, identyfikując wąskie gardła oraz miejsca i przyczyny faktycznego powstawania problemu. A ten często uwidacznia się zupełnie gdzie indziej niż można pierwotnie przypuszczać. Interim Manager specjalizuje się w przeprowadzaniu zmian, optymalizacji i transformacji, ale również we wdrażaniu nowych przedsięwzięć biznesowych. Nierzadko jest wsparciem dla zarządzających, swoistym lustrem odbijającym ich działania. To wartościowy dodatek, bo Interim Manager ma za sobą wieloletnie, poparte sukcesami, doświadczenie w zarządzaniu.

Podczas pierwszego spotkania „Po co mi Interim Manager? Czy to się opłaca?”

Będziemy rozmawiali m.in. o tym:

  1. Czym konkretnie jest interim management i czy warto patrzeć w tę stronę z perspektywy małej i średniej firmy?
  2. Jak pracują Interim Managerowie i jakie korzyści płyną z tej współpracy dla małej i średniej firmy oraz jej pracowników?
  3. Kiedy warto sięgnąć po Interim Managera i jak znaleźć odpowiednią osobę?
  4. Czy małą i średnią firmę stać na usługi managera zewnętrznego?

Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziemy podczas spotkania, które poprowadzą doświadczeni SIM Certyfikowani Interim Managerowie:

Marzenna Tusza SIM Certyfikowany Interim Manager®

Zarządzanie operacyjne, reorganizacja i usprawnianie kluczowych procesów biznesowych

Obszary aktywności:

  • optymalizacja i wdrażanie zmian (struktury, procesy biznesowe, procedury, redukcja kosztów)
  • rozwój biznesu (business development, sprzedaż, obsługa klienta, relacje firma-klient, firma-pracownicy)

oraz

Jacek Gruchalski SIM Certyfikowany Interim Manager®

Zarządzanie operacyjne, restrukturyzacje, optymalizacja procesów

Obszary aktywności:

  • zakupy, zarządzanie kategoriami, negocjacje
  • sprzedaż, merchandising
  • budowanie strategii, reorganizacja, oszczędności i zwiększenie efektywności

 
Aby wziąć udział w spotkaniu, zarejestruj się TUTAJ