Raport Deloitte: Global Automotive Consumer Study 2023

Global Automotive Consumer Study – kolejna edycja badania klientów branży motoryzacyjnej 2023 jest źródłem istotnych analiz, które mogą pomóc firmom ustalić właściwe priorytety zarówno strategiczne, jak i inwestycyjne. Najważniejsze wnioski dotyczą zainteresowania konsumentów przyjęciem pojazdów elektrycznych (EV), postrzegania marki i zaawansowanych technologii.

Od ponad dekady Deloitte publikuje globalne badanie klientów branży motoryzacyjnej, zawierające dane i analizy przydatne do planowania strategii działania firm z tej branży. W tegorocznym wydaniu firma Deloitte przeprowadziła ankietę wśród ponad 26000 konsumentów w 24 krajach, w tym 1002 respondentów w Polsce, aby zbadać opinie dotyczące różnych krytycznych kwestii mających wpływ na sektor motoryzacyjny.
Rosnące koszty życia mają coraz większy wpływ na decyzje zakupowe polskich konsumentów. Nie inaczej wygląda sytuacja w branży motoryzacyjnej. Niższe koszty paliwa to mocny argument, ale dylematów przy wyborze samochodu elektrycznego jako kolejnego pojazdu, może być znacznie więcej. W tym roku analiza Deloitte wyłoniła cztery główne trendy:
  • Przejście na pojazdy elektryczne ma miejsce, ale czy postępuje wystarczająco szybko?
Zainteresowanie konsumentów pojazdami elektrycznymi rośnie. Konsumenci, pod presją hiperinflacyjnych warunków, szukają obniżenia kosztów operacyjnych. Na przeszkodzie stoi jednak wiele wyzwań, w tym zasięg jazdy, czas ładowania i koszty początkowe.
  • Kryzys w branży samochodowej przyniósł jedną niezamierzoną korzyść.
Jakość produktu nadal znajduje się na szczycie listy czynników wpływających na decyzje konsumentów, jeśli chodzi o wybór marki pojazdu. Konsumenci przyzwyczajając się do dłuższego czasu oczekiwania na dostawę, potencjalnie otwierają drzwi do nowego paradygmatu „na zamówienie”.
  • Największym zaufaniem konsumentów cieszą się dealerzy.
Według ankietowanych, obecnie posiadana marka pojazdu jest najbardziej godna zaufania. Znaczna liczba konsumentów wskazuje również na swojego dealera serwisowego, sygnalizując ważną rolę, jaką każdy interesariusz odgrywa w łączeniu się, aby postawić klienta na pierwszym miejscu i budować relacje na solidnym fundamencie przejrzystości i wzmocnienia.
  • Oferta dotycząca subskrypcji aplikacji przeznaczonych do zdalnej kontroli pojazdu może nie zdobyć popularności.
Zainteresowanie konsumentów funkcjami pojazdów podłączonych do sieci, które zapewniają aktualizacje dotyczące stanu ich pojazdu, bezpieczeństwa drogowego i kosztów utrzymania pojazdu, jest stosunkowo wysokie, ale respondenci woleliby płacić za połączone technologie w ramach początkowego kosztu pojazdu lub na podstawie użycia w porównaniu z subskrypcją
Więcej informacji pod linkiem.
Źródło: Deloitte Polska (Deloitte Touche Tohmatsu Limited)