05
grudzień
W każdej sekundzie na Twitterze pojawia się średnio 6 tys. tweetów, co oznacza 500 mln tweetów dziennie i około 200 mld rocznie! W czym tkwi fenomen tej platformy i jak można ją wykorzystać w biznesie, mówił podczas webinaru Dominik Mucha, ekspert firmy PR Spot.
Kiedy w 2006 roku Jack Dorsey, Noah Glass, Biz Stone i Evan Williams stworzyli Twittera, być może nawet nie marzyli o tym, że zaledwie 6 lat później z ich serwisu społecznościowego będzie korzystać 100 milionów użytkowników na całym świecie. I to jakich użytkowników! Głowy państw, szefowie największych światowych firm, gwiazdy filmu, muzyki, sportu… Właściwie każdy, kto liczy się w przestrzeni medialnej „ćwierka” o tym, co dla niego jest istotne. A miliony ludzi czekają na te informacje.
Niezależnie od tego, czy chodzi o politykę, wiadomości ze świata, rozrywkę, sport, technologie, Twitter stał się miejscem, w którym odbywają się jedne z najistotniejszych rozmów na temat bieżących wydarzeń z całego świata – przekonuje Dominik Mucha, ekspert firmy PR Spot.
Źródła sukcesu Twittera można upatrywać w skondensowanej formie przekazu. Zamieszczana informacja, czyli wspomniany tweet na początku nie mogła mieć więcej niż 140 znaków. Dziś tę wartość zwiększono do 280, ale to wciąż wymaga od autora precyzji w wyrażaniu myśli. A skoro mamy coraz mniej czasu na oglądanie telewizji, czytanie gazet, czy słuchanie radia, to chętnie korzystamy z kanału, który pozwala nam błyskawicznie dowiedzieć się, co słychać.
To nie oznacza, że na Twitterze znajdziemy tylko suche fakty. Wręcz przeciwnie, to przestrzeń, która aż wrze od emocji, kontrowersyjnych opinii, gorących dyskusji. Spośród innych mediów społecznościowych wyróżnia go szybkość, zwięzłość i aktualność treści. Można by zażartować, że Twitter nigdy nie śpi. Jednak całkiem serio mówiąc, tak właśnie jest – uważa Dominik Mucha.
Jeżeli jednak ktoś sądzi, że Twitter jest tylko dla polityków, artystów lub celebrytów, to bardzo się myli. To bardzo demokratyczna społeczność, stawiająca na wartościowe kontakty, nawiązywanie relacji, zaangażowanie. Jest zatem doskonałym miejscem do kreowania pozytywnego wizerunku, czy prowadzenia biznesu. Właśnie ten aspekt aktywności na Twitterze mogli poznać uczestnicy szkolenia pt. „Twitter jako medium do budowania marki osobistej”, które przeprowadził Dominik Mucha z firmy PR Spot zajmującej się Public Relations. Ekspert mówił o korzyściach wynikających z użytkowania Twittera, jego największych zaletach, ale także niebezpieczeństwach i pułapkach, które stoją przed – szczególnie początkującymi – twitterowiczami.
Założenie konta jest bardzo proste, ale wypełnienie go istotnymi dla innych treściami już wymaga więcej zachodu. Oczywiście, możemy pozostać w roli obserwatora. Jednak Twitter stwarza niepowtarzalne możliwości dla firm, które wiedzą, jak jego potencjał wykorzystać jako strefę wpływów – podkreśla Dominik Mucha.
Rozważając prowadzenie konta firmy na Twitterze, warto korzystać ze wszystkich narzędzi tego medium. Jak w każdym działaniu, najpierw trzeba przygotować strategię swojej prezentacji. Przemyśleć, czym możemy zainteresować odbiorców, jak przyciągnąć uwagę, sprawić, że nasze materiały będą retwittowane, czyli udostępniane dalej. Tweety tekstowe wzbogacać o emoji, linki, grafiki, a nawet GIF-y i krótkie materiały wideo. Pamiętajcie o takich praktycznych i efektywnych funkcjach jak np. wysyłanie wiadomości prywatnych, tworzenie ankiet, korzystanie z wewnętrznej wyszukiwarki, generowanie list, prowadzenie i uczestniczenie w pokojach czy tworzenie reklam. Istotnym elementem, którego zwłaszcza firmy nie powinny pomijać, jest analiza prowadzonych działań za pomocą Twitter Analytics. Dzięki systematycznej ocenie swojego konta (i obserwowaniu konkurencji) będziecie mogli korygować treści i zyskiwać większe dotarcie publikacji.
I jeszcze jedna rada eksperta.
Bądźcie aktywni, obserwujcie i komentujcie tweety innych użytkowników, używajcie hasztagów. Oznaczajcie konta, które Was zainteresowały, dodając symbol „@”, współtwórzcie społeczność Twittera. To jest wymagający serwis, tu wasze zdjęcia z wakacji, czy grzybobrania nie zyskają uznania (chyba że znajdziecie pięciokilogramowego prawdziwka i napiszecie, gdzie takich szukać). Jeżeli jednak poświęcicie czas na przygotowanie ważnych i dobrze napisanych tweetów, przyniesie Wam to nie tylko wizerunkowy, ale i biznesowy efekt – dodaje Dominik Mucha.
Wraz z ekspertem zachęcamy do budowania marki na Twitterze. W pędzącym bez tchu świecie warto wykorzystać wszelkie pola kontaktu z interesariuszami. Dostarczajcie wartościowych treści. Zostańcie ekspertami branży.
I ostatni akapit to właśnie jest maksymalna długość publikacji.
Najnowsze wpisy