13
styczeń
Żyjemy szybciej, decydujemy pod wpływem impulsu, nudzimy się błyskawicznie. Przewijamy wiadomości w telefonie, na filmy tylko rzucamy okiem. Nie poświęcamy czasu na gruntowne analizy, kilkadziesiąt sekund reklamy to już za długo. Jak w świecie natłoku bodźców i informacji wypromować produkt czy markę? Odpowiedzią może być TikTok.
Nie musisz śpiewać, nie musisz tańczyć, ale jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję, zastanów się, czy i jak promować firmę na TikToku. Aplikacja przebojem weszła na światowy rynek mediów społecznościowych. Chociaż ma zaledwie kilka lat i do niedawna mówiono o niej z lekceważeniem „zabawa dla dzieci”. Dziś z TikToka korzystają setki milionów ludzi, w Polsce ma ponad 8 milionów aktywnych użytkowników. W 2020 roku uplasowała się na pierwszym miejscu w rankingu najczęściej pobieranych aplikacji, wyprzedzając WhatsApp czy Instagram. Zanotowano 2 miliardy pobrań! Szkolenie na temat TikToka dla firm członkowskich Związku prowadziła Patrycja Roszczyk, tiktokerka, której profil „pksistersmusic” ma blisko milion subskrybentów!
Czym zatem jest TikTok? To aplikacja, która umożliwia użytkownikom tworzenie i udostępnianie krótkich filmów na dowolny temat. „Krótkich” to jest słowo-klucz. Przekaz powinien trwać od ośmiu do maksymalnie dwudziestu sekund. Aby jednak ktoś się nim zainteresował, liczą się pierwsze trzy sekundy. I tu druga zasada: film musi być atrakcyjny, lekki, zabawny, nawet kiedy chcemy mówić
o trudnym temacie. Na przykład przekonać widza do korepetycji z matematyki. Trzeba „złapać” uwagę obserwującego. Pomysł, jakość nagrania, charyzma występującej osoby – to wszystko musi zaistnieć natychmiast. Inaczej film nie będzie szeroko pokazywany, a po krótkim czasie spadnie do tiktokowego niebytu. Wbrew pozornej prostocie filmów, jeżeli chcemy przebić się ze swoim przekazem, trzeba dobrze przemyśleć, o czym i jak będziemy opowiadać. Warto inspirować się zagranicznymi realizacjami, poszukać tematu, który jest dobrze odbierany i mądrze skorzystać z popularnego trendu. Wtedy mamy szansę, że i roboty TikToka, i ludzie nas zauważą.
Dobra wiadomość jest taka, że nie potrzebujecie profesjonalnego sprzętu do nagrywania i drogich programów montażowych. Wystarczy telefon z dobrym aparatem i mikrofonem oraz narzędzia do montażu proponowane przez aplikację.
Na TikToku nie ma reklam. Jeszcze. Trzeba stworzyć swoje konto, wymyślić sposób prezentacji, obserwować innych, korzystać z trendów. Nauczyć się docierać do klientów w oryginalny sposób.
I trzeba to zrobić szybko.
Warto skorzystać z wiedzy i pozycji osób, które na TikToku już są i mogą nam pomóc w promocji. Podobnie jak w innych w mediach społecznościowych promowanie przez influencerów jest jedną z dróg dotarcia do klientów.
Najnowsze wpisy
11
styczeń