31
październik
Komisja Europejska prowadzi konsultacje publiczne przepisów prawa ochrony środowiska w UE (działania w dziedzinie klimatu) – zgodnie z założeniami Rozporządzenia Komisji (UE) 2017/2400 z dnia 12 grudnia 2017 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 w odniesieniu do określania emisji CO2 i zużycia paliwa przez pojazdy ciężkie oraz Rozporządzenia Komisji (UE) 2022/1379 z dnia 5 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie (UE) 2017/2400 w odniesieniu do określania emisji CO2 i zużycia paliwa przez średnie i ciężkie samochody ciężarowe oraz ciężkie autobusy oraz w celu uwzględnienia pojazdów elektrycznych i innych nowych technologii – projekt rozporządzenia KE zmieniającego rozporządzenie (UE) 2017/2400 w odniesieniu do określania emisji CO2 i zużycia paliwa przez średnie i ciężkie samochody ciężarowe oraz ciężkie autobusy, a także uwzględniania pojazdów napędzanych wodorem i innymi nowymi technologiami oraz zmieniające rozporządzenie (UE) 582/2011 w odniesieniu do obowiązujących przepisów dotyczących określania emisji CO2 i zużycia paliwa w celu uzyskania rozszerzenia homologacji typu UE.
Ostateczny termin na przesłanie opinii to 1 sierpnia 2024 r.
Rozporządzeniem Komisji (UE) 2017/2400 w sprawie określania emisji CO₂ i zużycia paliwa przez pojazdy ciężkie wprowadzono metodę i narzędzie symulacyjne służące do określania i obiektywnego porównywania działania pojazdów ciężkich.
Inicjatywa ta zmieni metodę tak, aby uwzględnić pojazdy zasilane wodorem i inne nowe technologie oraz poprawić, skorygować i wyjaśnić istniejącej procedury.
Rozporządzenie Komisji (UE) 2017/2400 wprowadziło wspólną metodę porównywania osiągów pojazdów ciężarowych wprowadzanych na rynek Unii w odniesieniu do emisji CO2 i zużycia paliwa. Ustanawia ono przepisy dotyczące certyfikacji podzespołów mających wpływ na emisję CO2 i zużycie paliwa pojazdów ciężarowych, wprowadza narzędzie symulacyjne w celu określania i deklarowania emisji CO2 i zużycia paliwa tych pojazdów oraz ustanawia między innymi wymogi dla organów państw członkowskich i producentów w celu weryfikacji zgodności certyfikacji podzespołów i zgodności działania narzędzia symulacyjnego.
Rozporządzenie Komisji (UE) 2022/13793 rozszerzyło zakres rozporządzenia (UE) 2017/2400 na średnie samochody ciężarowe i ciężkie autobusy oraz dodało nowe technologie, takie jak pojazdy hybrydowe i w pełni elektryczne, pojazdy dwupaliwowe i odzysk ciepła odpadowego.
Źródło: Komisja Europejska
Najnowsze wpisy
30
październik