Digital Consumer Trends 2022 cz. 2: Jak zmienia się rynek subskrypcji treści wideo i serwisów muzycznych oraz gamingowe zwyczaje Polaków?
Digital Consumer Trends to czwarta edycja polskiego raportu, który obejmuje wyniki badania postaw wobec konsumpcji treści cyfrowych i wykorzystania urządzeń elektronicznych na podstawie opinii ponad 2 tys. respondentów.
Digital Consumer Trends to polskie badanie postaw wobec treści cyfrowych i urządzeń elektronicznych publikowane w dwóch częściach. W części drugiej prezentujemy m.in.:
- jak zmienia się podejście Polaków do konsumpcji treści filmowych i muzycznych?
- ile subskrypcji posiadają Polacy i jak kształtują się preferencje dotyczące zakupu abonamentów wg płci i wieku?
- co ma wpływ na decyzje o kupnie lub przedłużaniu subskrypcji VOD?
- jak zmieniają się postawy konsumentów względem gier online oraz wydatków w grach wg płci i wieku?
- jak postrzegamy metaverse i virtual reality?
Rynek płatnych treści streamingu wideo osiągnął w Polsce pewną dojrzałość z penetracją na poziomie 72%, co jest porównywalne z Wielką Brytanią. Traktując jako benchmark rynek brytyjski, na którym obserwujemy w ostatnim czasie stabilizację w zakresie płatnych subskrypcji wideo, nie spodziewamy się większych wzrostów w tym zakresie na rynku polskim.
W grupie wiekowej 18-24 nasycenie serwisami VOD wynosi 88%. Zakładając, że rynek polski rozwija się z pewnym niewielkim opóźnieniem w porównaniu do Europy Zachodniej, penetracja usługami subskrypcji wideo wśród młodych użytkowników wydaje się osiągać maksymalny poziom.
Na podzielonym rynku serwisów VOD trudno jest wybrać jedną usługę, która spełnia wymagania widzów, co skłania do posiadania kilku abonamentów.
Źródło:
Deloitte