Projekt rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie wysokości stawek opłaty za nadanie indywidualnego kodu identyfikacyjnego, uznanie kodu oraz ich utrzymanie w systemie teleinformatycznym oraz terminu wnoszenia tej opłaty w roku 2025

Uprzejmie informuję, że do konsultacji publicznych skierowany został projekt rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie wysokości stawek opłaty za nadanie indywidualnego kodu identyfikacyjnego, uznanie kodu oraz ich utrzymanie w systemie teleinformatycznym oraz terminu wnoszenia tej opłaty w roku 2025 (numer z wykazu 1216).

Przedmiotowy projekt aktu prawnego wraz z Uzasadnieniem oraz Oceną Skutków Regulacji dostępny jest na stronach Rządowego Centrum Legislacji pod adresem:

https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12388002/katalog/13073976#13073976

Uprzejmie proszę o przekazywanie ewentualnych uwag, opinii i stanowisk do projektu w terminie do 12 sierpnia 2024 roku na adres: kuydowicz@pracodawcy.pl w formie tabeli uwag przesłanej w załączeniu, w wersji elektronicznej umożliwiającej edytowanie tekstu.

Ustawa z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 875, z późn. zm.), nałożyła obowiązek stworzenia Ewidencji Infrastruktury Paliw Alternatywnych, zwanej dalej „rejestrem”. Rejestr jest prowadzony przez Prezesa Urzędu Dozoru Technicznego, który zbiera i publicznie udostępnia informacje o ogólnodostępnych stacjach ładowania samochodów elektrycznych, stacjach gazu ziemnego oraz stacjach wodoru, na których świadczona jest usługa tankowania wodoru na terenie kraju. Informacje są aktualizowane w czasie rzeczywistym i informują użytkowników takich pojazdów o dostępności stacji oraz o aktualnych cenach ładowania i paliw. Obowiązek stworzenia i prowadzenia takiego rejestru wynika z przystąpienia Polski do programu PSA IDACS realizowanego przez Komisję Europejską.

Mając na uwadze przewidywany wzrost liczby ogólnodostępnych stacji ładowania, jak również stacji gazu ziemnego oraz stacji wodoru, na których świadczona jest usługa tankowania wodoru, w celu dalszego, profesjonalnego prowadzenia rejestru, konieczne jest utrzymanie opłaty, przewidzianej w art. 41b ust. 3 ustawy o elektromobilności, w wysokości jak w 2024 r., która będzie pokrywać koszty prowadzenia rejestru, jego dostępności przez stronę internetową oraz dalszy rozwój. Należy wskazać, że w tej kwocie uwzględniono także koszty hostingu, w tym koszt serwera, licencje oraz koszty pracownicze