20
grudzień
Uprzejmie informujemy, że do konsultacji publicznych został skierowany projekt rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowej Tablicy Przeznaczeń Częstotliwości. Projekt rozporządzenia zmienia rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2013 r. w sprawie Krajowej Tablicy Przeznaczeń Częstotliwości (Dz. U. z 2023 r. poz. 2518). Podstawę prawną do wydania przedmiotowego aktu stanowi art. 111 ust. 3 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2024 r. poz. 34), zwane „Pt”, zgodnie z którym Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, Krajową Tablicę Przeznaczeń Częstotliwości, realizując politykę państwa w zakresie gospodarki zasobami częstotliwości, spełniania wymagań dotyczących kompatybilności elektromagnetycznej oraz telekomunikacji. Projektowane zmiany do rozporządzenia KTPCz, wynikają z potrzeby dostosowania przeznaczeń częstotliwości w zakresie 470–862 MHz do wymagań i regulacji europejskich, wynikających z decyzji Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej, decyzji wykonawczych Komisji Unii Europejskiej oraz są zgodne z Krajowymi Planami Działań dotyczącymi zmiany przeznaczenia pasm 700 MHz i 800 MHz w RP, a także decyzjami reshufflingowymi zmieniającymi decyzje rezerwacyjne dla nadawców poprzez wycofanie Naziemnej Telewizji Cyfrowej (NTC) w pasmach 700 MHz i 800 MHz. Projektowane zmiany (m.in): 1) W zakresie 694–862 MHz (lp. 325–327 załącznika nr 1 do rozporządzenia KTPCz) usunięto służbę RADIODYFUZJI. 2) Zmiana zakresu z 694–790 MHz na 694–791 MHz oraz nie uwzględnienie służby STAŁEJ i powiązanego z nią użytkowania cywilnego w odniesieniu do zaktualizowanego zakresu 790–791 MHz ma związek z różnicami w obecnie występujących przeznaczeniach w lp. 325 i lp. 326 załącznika nr 1 do rozporządzenia KTPCz oraz z decyzją harmonizacyjną dla pasma 700 MHz, która przewiduje wyznaczenie zakresu 733–736 MHz i 788–791 MHz dla zastosowań M2M. M2M jest wykorzystywane w służbie ruchomej. Z tego powodu w ostatnim 1 MHz (790–791 MHz) nie powinna znajdować się służba STAŁA. 3) Dodanie uwagi 5.316B w lp. 325 wynika z rozszerzenia zakresu do 791 MHz. 4) Zmiana zakresu z 790–860 MHz na 791–821 MHz oraz usunięcie służby RADIODYFUZJI i powiązanego z nią użytkowania cywilnego (w lp. 326) jest konsekwencją zmiany zakresu z 694–790 MHz na 694–791 MHz oraz usunięcia służby RADIODYFUZJI i powiązanego z nią użytkowania cywilnego w lp. 325 załącznika nr 1 do rozporządzenia KTPCz. 5) Potrzeba dodania lp. 326a (zakres 821–832 MHz załącznika nr 1 do rozporządzenia KTPCz) bez wskazywania służby RADIODYFUZJI i powiązanego z nią użytkowania cywilnego oraz bez wskazywania służby STAŁEJ i powiązanego z nią użytkowania cywilnego, wynika z faktu uwzględnienia w decyzji harmonizacyjnej dla pasma 800 MHz tzw. luki dupleksowej. Luka dupleksowa w paśmie 800 MHz obejmuje zakres 821–832 MHz, co przemawia za rozbiciem pozycji 326 na: 326, 326a i 327 tak, żeby z luki dupleksowej usunąć służbę STAŁĄ, która nie jest w niej wykorzystywana i nie przewiduje się w niej takiego wykorzystywania. 6) Zmiana zakresu 860–862 MHz na 832–862 MHz (lp. 327 załącznika nr 1 do rozporządzenia KTPCz) jest konsekwencją dodania lp. 326a, zgodnie z uzasadnieniem wskazanym w punkcie 5. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne Szczegóły dotyczące projektu aktu prawnego zawarte są w uzasadnieniu oraz Ocenie Skutków Regulacji (OSR), które wraz z projektem aktu prawnego znajdują się w załączeniu. Link do informacji szczegółowych: https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12381203 Uprzejmie prosimy o przekazywanie ewentualnych uwag, opinii i stanowisk do projektu, także w wersji elektronicznej (edytowalnej), w terminie do dnia 7 lutego 2024 r. na adres szkop@pracodawcy.pl.
Najnowsze wpisy
20
grudzień
18
grudzień