Działania informacyjno-promocyjne – program Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027 (FENG) za 2023 rok

Zgodnie z art. 40 ust. 1 lit. f rozporządzenia ogólnego 1060/2021 oraz podrozdziałem 5.2. Wytycznych dotyczących informacji i promocji Funduszy Europejskich na lata 2021-2027, Instytucja Zarządzająca przedstawia informację o zrealizowanych w poprzednim roku działaniach informacyjnych, promocyjnych i edukacyjnych.

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej (MFiPR) przekazuje „Informację na Komitet Monitorujący programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki o najważniejszych działaniach informacyjnych, promocyjnych i edukacyjnych zrealizowanych w 2023 r.”.

Dokument w załączeniu.

MFiPR stworzyło ramy i system działań komunikacyjnych nt. Funduszy Europejskich w tym programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Ma to usprawnić i pomóc lepiej skoordynować i realizować działania w tym zakresie.

W tym celu opracowano:

1. Strategię komunikacji Funduszy Europejskich 2021-2027 wraz ze strategiami komunikacji programów krajowych (w postaci załączników) – w tym Strategią komunikacji programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki. Strategia komunikacji określa cele, grupy docelowe oraz zasady i standardy działań informacyjnych i promocyjnych nt. Funduszy Europejskich (w tym FENG) w nowej perspektywie finansowej.

2. Wytyczne dotyczące informacji i promocji Funduszy Europejskich na lata 2021-2027 – dokument, który wyznacza podział kompetencji instytucji odpowiedzialnych za koordynację i wdrażanie FE w Polsce w zakresie działań komunikacyjnych na rzecz widoczności FE oraz określa obowiązki poszczególnych instytucji.

3. Księgę Tożsamości Wizualnej marki Fundusze Europejskie – dokument, który określa zasady konstruowania i stosowania znaku marki FE, znaku barw RP, UE. Wskazuje sposób, w jaki należy budować układ graficzny materiałów informacyjnych i promocyjnych FE.

4. Podręcznik wnioskodawcy i beneficjenta Funduszy Europejskich na lata 2021-2027 w zakresie informacji i promocji, który jest praktycznym poradnikiem prezentującym sposób w jaki powinny być wypełnione obowiązki informacyjno-promocyjne.

5. Zapisy dot. obowiązków informacyjno-promocyjnych do umów o dofinansowanie dla beneficjentów FE 2021-27

Źródło: Departament Programów Wsparcia Innowacji i Rozwoju, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej