20
grudzień
Uprzejmie informujemy, że do konsultacji publicznych został skierowany projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie przeglądu wydatków. Projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie przeglądu wydatków stanowi wykonanie upoważnienia zawartego w art. 175f ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, z późn. zm.). Określa: tryb sporządzania i opiniowania planu przeglądu wydatków, tryb sporządzania i uzgadniania programu przeglądu wydatków oraz raportu, a także sposób monitorowania przez Ministra Finansów wykorzystania propozycji zmian, o których mowa w art. 175e ust. 2 i 3 ustawy. W projekcie rozporządzenia (§ 2) przewidziano, że dysponent części budżetowej, w każdym czasie, będzie miał prawo zgłaszać Ministrowi Finansów propozycje do planu przeglądu wydatków. Propozycje powinny dotyczyć w szczególności programów i interwencji publicznych, co do których możliwe będzie np. zwiększenie efektywności. Projekt rozporządzenia określa także minimalny zakres informacji zawartych w ww. propozycjach, który będzie niezbędny w szczególności do podjęcia decyzji, czy powinny być one objęte przeglądem wydatków, oraz przygotowania programu przeglądu wydatków. Minister Finansów sporządzi projekt planu przeglądu wydatków, biorąc pod uwagę powyższe propozycje – jeśli zostaną zgłoszone. Nie będzie miał jednak obowiązku uwzględniania ww. propozycji (w § 3 ust. 1). Minister Finansów będzie natomiast zobowiązany do zasięgania opinii, odnośnie do projektu planu przeglądu wydatków, dysponentów części budżetowych oraz organów nadzorujących jednostki, których wydatki (koszty) będą podlegały przeglądowi wydatków. Podmioty te będą obowiązane przedstawić Ministrowi Finansów opinię do projektu planu przeglądu wydatków w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania. Nieprzedstawienie opinii w tym terminie będzie oznaczać przedstawienie pozytywnej opinii do planu przeglądu wydatków (§ 3 ust. 2 i 3). Właściwa identyfikacja zagadnień oraz jednostek, których wydatki będą podlegały przeglądowi, jest konieczna, aby możliwe było sformułowanie właściwych propozycji zmian i osiągnięcie celu przeglądu wydatków. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych Szczegóły dotyczące projektu aktu prawnego zawarte są w uzasadnieniu oraz Ocenie Skutków Regulacji (OSR), które wraz z projektem aktu prawnego znajdują się w załączeniu. Link do informacji szczegółowych: https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12381707 Uprzejmie prosimy o przekazywanie ewentualnych uwag, opinii i stanowisk do projektu, także w wersji elektronicznej (edytowalnej), w terminie do dnia 20 lutego 2024 r. na adres szkop@pracodawcy.pl.
Najnowsze wpisy
20
grudzień
18
grudzień